המאבק הבא של ליצמן • כריית פוספטים ע"י ערד: "סכנת חיים"

ישראל פריי No Comments on המאבק הבא של ליצמן • כריית פוספטים ע"י ערד: "סכנת חיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאבק ארוך שנים ורצוף מהמורות של תושבי ערד וארגוני הירוקים נגד חברת ענקית הכימיקלים כי"ל, הסתיים כשידה של החברה על העליונה. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום ברוב גדול כרייה של פוספטים בשדה בריר, הסמוך לעיר ערד, צעד אותו המתנגדים למהלך רואים כסכנת חיים וגזירת כלייה על תושבי האזור.

בין משרדי הממשלה ישנם חילוקי דעות קוטביים בשאלת הסיכון הקיים בכריית הפוספטים סמוך למקומות מגורים. בעוד במשרד להגנת הסביבה הגנו על הפרויקט וטענו כי אין בו סכנה ממשית, במשרד הבריאות מתנגדים בחריפות, ואף מציגים חוות דעות מקצועיות הטוענות לסכנה ממשית.

במאבק שהוכרע היום מעורבים אינטרסים כבדים, לחצים כבירים וקבוצות כוח עצומות ממדים. עבור חברת כי"ל מדובר בהכנסות של מיליארדי שקלים, וגם קופת המדינה צפויה להתמלאות בהון רב ממיסוי, בנוסף למקומות עבודה רבים שיתווספו לאזור מוכה האבטלה.

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, התראיין הערב ב"גלי צה"ל", והכריז כי הוא יקדש מלחמה, ויעשה כל שביכולתו לטרפוד ההחלטה. "כנראה שיש אינטרסים כלכליים שגוברים על שיקולי בריאות", אמר השר.

"חד משמעית, זה מסוכן. נתנגד בבתי המשפט ובכל הדרכים. לא ייתכן שיקומו וועדות למיניהם שיקבלו החלטות שמזיקות לבריאות", הוא פירט את חוות הדעת שהתקבלו לאורך שנים, ע"י מומחים מכל העולם, שהביעו התנגדות חד משמעית.

כשהמראיין שאל האם לדעתו מדובר בסכנת חיים שעלולה לעלות בחיי אדם, השיב ליצמן: "חד משמעית". וכך, מעמדת נחיתות משמעותית, לאחר האישור בוועדה המחוזית, מתחיל ליצמן את המאבק הבא שלו, שצפוי להעסיק את התקשורת ולמלאות את הכותרות עוד זמן רב.



0 תגובות